browser icon
You are using an insecure version of your web browser. Please update your browser!
Using an outdated browser makes your computer unsafe. For a safer, faster, more enjoyable user experience, please update your browser today or try a newer browser.

Eura Mobil C612SB (uit 1999)

Na de verkoop van de Burstner gaan we op zoek naar een andere camper. We vinden bij een camperdealer de Eura Mobil C612SB. Tijdens ons laatste bezoek bij de dealer hebben wij uitdrukkelijk gevraagd of de camper vochtschade heeft, toen is ons door de eigenaar medegedeeld dat de camper helemaal vochtvrij is, want we verkopen geen campers met vochtproblemen. Ook is ons toen gezegd dat de camper helemaal doorgelopen wordt voordat die afgeleverd wordt en dat alles gerepareerd wordt wat niet werkt. Wij zijn akkoord gegaan met deze voorwaarden en hebben de camper gekocht met een prijskorting, maar wel met de afspraak dat de camper vochtvrij is en helemaal nagelopen wordt en een beurt krijgt. De beurt moest toch vanwege invoer en APK van de camper.

Bij aflevering bleek de koelkast niet goed te werken op gas. We hebben vrijwel alles doorgelopen en hebben tevens ook gevraagd naar enkele dingen, zoals werkt de airco? Ja die werkt want daar heb ik afgelopen woensdag nog mee aan gereden.

Tijdens onze vakantie, die direct na aanschaf begon, zijn er meerdere gebreken naar voren gekomen, zoals, het extra slot van de camper werkt niet, het luik aan de bestuurderskant sluit niet goed af, de kraan in de badkamer lekt als er druk op staat, de airco doet het niet, van de tv doet het geluid het niet, etc.

Wij hebben enkele dingen tijdens onze vakantie bij de EuraMobil fabriek laten repareren en op de terugweg zijn wij langs de importeur gereden om naar de airco te laten kijken. Deze constateerde dat er een verkeerde riem opzat en dat de tandrad kapot was. De airco kan nooit gewerkt hebben. Tevens stelde hij vast dat de plekken in de linker en rechter hoek vocht was. Wij hebben in de eerste week van onze vakantie reeds deze plekken gemeld aan bedrijf X en in antwoord daarop heeft bedrijf X aangegeven dat ze dat gingen repareren. Tevens is er geen olie ververst wat wel in het onderhoudsboekje is gezet

Na onze vakantie gingen wij de camper schoonmaken en toen constateerde wij dat er behalve in de hoeken ook in het midden van het dak een groot probleem is, er komt behoorlijk wat water naar binnen. We hebben hiervan direct foto’s en een filmpje gemaakt en dit per email opgestuurd. Wij hebben de camper op 7 juli (5 weken na aanschaf) naar bedrijf X terug gebracht ter reparatie. Bij het inleveren hebben wij gelijk een ingebrekestelling brief gegeven en een lijst met mankementen. 14 dagen later konden we de camper weer ophalen en waren volgens hen alle problemen opgelost.

Twee weken later tijdens een regenbui komt het water in beide hoeken naar binnen lopen en we gaan alles eens nader bekijken. De kitranden laten nu, na 2 weken al helemaal los. We stellen weer een brief op en geven bedrijf X de keus, of bij de importeur laten repareren of de koopovereenkomst annuleren. Bedrijf X kiest voor reparatie bij de importeur.

Op zaterdag 12 augustus brengen wij onze camper naar Tielen Campers en tijdens deze rit begeeft de 5e versnelling het en blijkt de startmotor niet goed te werken. Ook heeft Tielen geconstateerd dat er houtrot is in de hoeken en dat de reparatie niet een kwestie is van opnieuw kitten wat bedrijf X aan hen had doorgegeven. Tielen gaat op maandag of dinsdag de camper helemaal onder de loep nemen en laat ons alle mankementen weten zodat wij ons plan kunnen trekken.

Naar aanleiding van alle problemen gaan wij op zoek naar de vorige eigenaar. Na enkele telefoontjes met een dealer die in het onderhoudsboekje staat, de Euramobil fabriek en TUV komen wij achter het adres van de garage waar de camper enkele jaren in onderhoud is geweest. Hier horen wij dat de km stand over de 100.000 moet zijn aangezien begin 2004 de km stand al 96.000 was. Wij krijgen van deze garage zwart op wit de kilometer standen van 2002, 2003 en 2004.
Hiermee kunnen wij wegens dwaling de koopovereenkomst ongedaan laten verklaren. Na overleg met de rechtsbijstandsverzekering en enkele andere juridische bedrijven hebben wij een laatste brief geschreven waarin wij eisen dat de koopovereenkomst wordt geannuleerd. Bedrijf X gaat hiermee akkoord en een week later brengen wij de camper terug en krijgen wij ons aankoopbedrag retour.

Enkele weken later zien wij de camper weer te koop staan, weer met een foutieve km stand. Wij vinden dit erg raar en op het camperforum wordt hier door bedrijf X een verklaring voor gegeven dat er geen juiste km teller te koop was.

We laten alles zoals het verder is maar zien wel dat half november de camper weer van eigenaar is veranderd. Wij hopen dat de huidige eigenaar meer plezier heeft van deze camper als dat wij gehad hebben.